המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2010

ארכיון כתבות 2010

תאריך: 23/11/2010

משרד התמ"ת מנהיג תרבות צרכנית חדשה בישראל - התקנות המעניקות החזר כספי במזומן על מוצרים ושירותים ייכנסו לתוקפן ב 14/12/10

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר: "משרד התמ"ת שם לו למטרה להוביל מהלכים משמעותיים בנושא הצרכנות. הקמת הרשות להגנת הצרכן  ותקנות ביטול העסקה ישנו את יחסי כוחות המסחר וינהיגו תרבות צרכנית הוגנת בישראל. אין ספק כי  לתקנות החדשות תמורות משמעותיות הן לצרכן והן לעוסק".

סגנית שר התמ"ת והאחראית על הצרכנות, אורית נוקד :
"מדובר בצעד תקדימי בנושא הצרכנות בישראל, זכותו של הצרכן לבטל עסקה גם ללא עילה בדין היא אחת מהזכויות החשובות של הצרכן .

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס:
"עם כניסת תקנות ביטול עסקה (החזר כספי) יגדל כוחו של הצרכן בעוד שהעוסקים יגדילו את אפשרויות הרווח שלהם"

מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג:
תקנות ביטול עסקה מקנות לצרכנים לא רק את החרות להתחרט על עסקה, אלא יחזקו את מעמדם,  שכן  כשבעלי העסקים ידעו כי הצרכנים לא שבויים יותר בידיהם, הם ישקיעו יותר בשירותיות ובהגינות כלפי הצרכנים.

משרד התמ"ת הכריז היום על מהלך צרכני משמעותי בישראל עם כניסת תקנות ביטול עסקה (החזר כספי) בחודש דצמבר הקרוב.

על פי התקנות החדשות אשר ייכנסו לתוקף ביום 14.12.10, זכותו של הצרכן לבטל עסקה חלה על שורה ארוכה של מוצרים ושירותים אשר בגינם לא יהיה ניתן לתת זיכוי, אלא תחול חובה על העוסק להחזיר כסף לצרכן במועד ביטול העסקה.

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר: "משרד התמ"ת שם לו למטרה להוביל מהלכים משמעותיים בנושא הצרכנות. הקמת הרשות להגנת הצרכן  ותקנות ביטול העסקה ישנו את יחסי הכוחות המסחר וינהיגו תרבות צרכנית הוגנת בישראל. אין ספק כי  לתקנות החדשות תמורות משמעותיות הן לצרכן והן לעוסק"

סגנית שר התמ"ת והאחראית על הצרכנות, אורית נוקד הוסיפה: "מדובר בצעד תקדימי בנושא הצרכנות בישראל, זכותו של הצרכן לבטל עסקה גם ללא עילה בדין היא אחת מהזכויות החשובות של הצרכן".

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס: "עם כניסת תקנות ביטול עסקה (החזר כספי) יגדל כוחות של הצרכן בעוד שהעוסקים יגדילו את אפשרויות הרווח שלהם".

משרד התעשייה המסחר והתעסוקה אשר אמון על נושא הצרכנות בישראל יפתח השבוע (24/11) במסע הסברה לקראת כניסת התקנות הפונה לציבור העוסקים ולציבור הצרכנים.
המהלך ההסברתי יעניק לשני הצדדים את כל המידע הדרוש אודות התקנות ומענה יעיל ומהיר לשאילתות (בשיתוף המועצה לצרכנות). ונועד למנוע בלבול בקרב הציבור עם כניסת התקנות לתוקפן באמצע דצמבר.

ההסברה תתבצע בשני שלבים:

שלב ראשון החל מ- 24/11 לציבור העוסקים:
• מודעות הסברה בעיתונות
• הקמת מוקד טלפוני ייעודי לשאילתות.
• עליית אתר אינטרנט המכיל את כל המידע אודות התקנות
שלב שני החל מ-1/12 לכלל הציבור
• קמפיין שקופיות במדיה הטלוויזיונית
• הקמת מוקד טלפוני ייעודי לשאילתות.
• עליית אתר אינטרנט המכיל את כל המידע אודות התקנות

* הנחיות לצרכן במקרה של אי קיום התקנות ע"י העוסקים יוענקו באמצעות האתר והמוקד של המועצה לצרכנות.

בנוסף על כך, בימים אלה הפיצה הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הנחיות מחייבות לכלל העוסקים על מנת לאפשר להם את ההתארגנות הנדרשת עד הכנס התקנות לתוקף ביום 14.12.2010.

ההנחיות הופצו לעוסקים באמצעות גופים בהם העוסקים מאוגדים ובאמצעות גופים המטפלים בעוסקים לדג': איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, התאחדות הסוחרים, אמון הציבור, התאחדות בתי המלונות ומכוני הבריאות, התאחדות סוכני הנסיעות, חברות הפרסום, ישראייר, אל על, ארקיע ופורום חברות התעופה הזרות.

התקנות-
הזכות לקבלת מזומן אמורה לחול על מוצרים מסוימים כגון, ריהוט, ציוד לבית ולגן, מכשירים חשמליים, ביגוד והנעלה ,מוצרים ארוזים ואשר אריזתם לא נפתחה ועוד. לגבי השירותים הזכות אמורה לחול על שירותי תיירות( פרט לתיירות חוץ), שירותי קוסמטיקה ואסטטיקה, שירותי התקשורת למיניהם, מנויים שונים כגון למועדון היכרות ושידוכים או הגרלות והימורים ועוד.

התקנות קובעות מהו פרק הזמן לביטול העסקה כאמור. לרוב מדובר ב-14 יום מיום עשיית העסקה או קבלת המוצר, אולם במקרים מסוימים כגון ביגוד והנעלה נקבעה תקופת ביטול קצרה יותר של שלושה ימים.

יצוין כי התקנות אמורות לחול גם על מוצרים ושירותים שניתנו לצרכן במתנה ממי שאינו העוסק וכולל גם שובר מתנה ולמעט תווי קניה שלא נרכשו על ידי הצרכן.
עוד קובעות התקנות רשימה של מוצרים שזכות הביטול לא תחול לגביהם כגון, ריהוט שהורכב בבית הצרכן, מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן, מוצרי מזון, תרופות ותוספי תזונה, הלבשה תחתונה ועוד.